Slide

1937

Приключението започва

Историята на Moto Morini започва през септември 1937 г., когато след 15-годишно сътрудничество с Марио Мацети, Алфонсо Морини поема нещата в свои ръце и основава малка компания в Болоня. През януари 1938 г. започва производството на триколки с 350, 500 и 600-кубикови двигатели. Изборът точно на този продукт е продиктуван от данъчната политика през съответния период, когато МПС-та от този тип биват облагани с по-ниски такси, цените им са една трета от тези на малките камионетки и за управлението им не се изисква шофьорска книжка. Достъпната цена и отличните показатели създават добра репутация на производителя от Болоня.

1946

Първият мотоциклет

Въпреки че бомбардировките от Втората световна война разрушават фабриката на Алфонсо Морини, той не се обезсърчава и започва всичко отначало. В машините с 2-тактов 125-кубиков двигател той съзира идеалното превозно средство за следвоенния период. Така през пролетта на 1946 г. се появява мотоциклет Moto Morini, вдъхновен от германската легенда DKW RT. Моделът е и първият олекотен 125-кубиков мотоциклет в току-що отърсилата се от фашизма Италия. Когато го представят на изложението в Милано, мотоциклетът на Moto Morini e наречен „успех на годината“.

1947

Turismo Sport

Първият туристически модел е допълнен и от спортна версия с увеличена от 4,5 до 5,7 к.с. мощност и максимална скорост от 75 км/ч на 80 км/ч. С първия 125-кубиков модел започват и състезанията, последвани и от първите победи. Умберто Масцети започва брилянтната си кариера с този малък мотоциклет и още през 1948 г. печели редица състезания. Спортната версия е с 4 предавки вместо три и с увеличена до между 8 и 9 к.с. максимална мощност. Скоростта е около 120 км/ч.

1949

Победата GP

Осъзнал превъзходството на 4-тактовите двигатели, Алфонсо Морини дава зелена светлина за разработването на нов мотоциклет с верижно задвижване за GP шампионата. Степента на сгъстяване е 9:1, а мощността – 12 к.с. при 10 000 об/мин. Масата на машината е 80 кг. Въпреки многобройните титли в национални шампионати, това е първият мотоциклет Moto Morini, спечелил GP през 1951 г. в Монца с Емилио Мендони.

1951

175 Settebello

През 1954 на ход е моделът 175 Settebello, флагманът на марката от Болоня, подходящ не просто за сътсезания, а истински „бегач на дълги разстояния“. Моторът му е 1-цилиндров, окачването – хидравлично и се доказва като истински победител и в двете състезания. От него са произведени едва 15 броя, разработена е версия и с 250-кубиков двигател. Достига апогея си през 1962 г. с варианта Aste Corte с максимална мощност 22 к.с. при 10 500 об/мин.

1955

Нова фабрика в Болоня

През 1955 г. заводът се мести на нов адрес в Болоня, тъй като търсенето налага увеличено производство. Следват още много победи в различни надпревари.

1955

Нов проект за 250-кубиков мотоциклет

Алфонсо Морини решава, че сега е моментът да участва с приемственост в световния шампионат по скорост и новият проект за 250-кубиков мотоциклет GP е разработен от Нерио Биавати, бившата дясна ръка на техника Алфонсо Друзиани в Corse Mondial отдел. Поверен на Mendogni, той ще спечели Shell Cup в Имола през 1959 г.

1964

Великият Анджело Бергамонти

С името на марката се свързва и великият Анджело Бергамонти в качеството му резервен пилот на 175 Settebello, а после и като пряк участник в разработването на Morini 175. През 1966 го виждаме като състезател с Corsaro 125, а през 1967 г. печели победа за Moto Morini в италианския шампионат.

1965

През 1965 г. Moto Morini успешно превзема американския пазар. Десет години по-късно Corsaro е допълнен от 125 h с двигател, подчинен на магическата формула 3 1⁄2. Това е изключително съвременен 4-тактов силов агрегат с електронно запалване, съчетан с 6-степенна трансмисия. Макс. мощност е 13,75 к.с. при 9000 об/мин. Ползва същите спирачни дискове като легендарния модел 3 1⁄2, постига скорост от 125 км/ч. В края на 70-те на ход е 500-кубиковата серия на марката.

2005

2005-а е годината на възраждането на компанията с емблема, изобразяваща златен орел. Появяват се новите Corsaro 1200 (140 к.с.) и 9 1/2 (948 куб. см, 117 к.с.). През 2013 г. Moto Morini става собственост на Сандро Капотости и Руджеромасимо Джаноцели, а заводът се мести в Триволцио.

2018

Ново начало

От октомври 2018 г. италианският производител е част от Zhongneng Vehicle Group, която прави значителни инвестиции в разработването и усъвършенстването на нови и настоящи модели и разширяването на гамата. През същата година се подготвя и мотоциклетът 650cc X-CAPE.

2021

Нова ера

Днес в гамата на марката присъстват три модела в лицето на забавния и атрактивен приключенски мотоциклет X-CAPE, допълнен от „голия“ спортен SEIEMMEZZO STR и от елегантния „скрамблер“ SEIEMMEZZO SCR. Съвсем скоро към тях ще се присъедини и новата „къстъм“ машина CALIBRO, играч, който е отвъд правилата ще се хареса на непокорните духом.